Zeytinde EkosolFarm Kullananlar Anlatıyor!

Zeytin Gübreleme Önerileri
ZEYTİNDE EKOSOLFARM SOLUCAN GÜBRESİNİ KULLANANLAR ANLATTI

Kirazdan Zeytine, Salatalıktan Şeftaliye EkosolFarm Solucan Gübresi sonuçlarını, tarlalarında kullanan çiftçilerimiz anlattı.

TURGUTLU ÇAVDAR BÖLGESİ’nden Sami Atlı EkosolFarm Solucan Gübresini anlattı.

Zeytin GübrelemeHERŞEYİ OKUYARAK, DANIŞARAK YAPMAYA ÇALIŞIYORUZ!

Doğma büyüme Turgutlu’dan olduğunu, aslen İnşaat Mühendisi olduğunu, profesyonel hayatta uzun yıllar inşaat sektöründe çalıştıktan sonra 90’lı yıllarda tekrar aile mesleği tarımla uğraşmaya başladıklarını ve 2005 yılında Zeytinliklerini oluşturduklarını anlatan Sami Atlı, “Çok güzel bir şey ziraatla uğraşmak, her şeyi okuyarak, danışarak yapmaya çalışıyoruz.” dedi.


EKOSOLFARM SOLUCAN GÜBRESİYLE 5-6 YIL ÖNCE TANIŞTIK

“Solucan biliyorsunuz toprakta çok çok istenen bir şey. Ben 5-6 yıl önce ilk olarak topraktan uyguladım. Toprağı çok güzel kabarttı. Ağacı da güzelleştirdi, yani ağaç canlı, iştahlı oldu, öyle soluk bir ağaç olmadı.

Sonra yapraktan uygulamaya başladık. Yapraktan genelde 2 uygulama yapıyoruz.

İlk uygulama çiçek öncesi, ondan sonra da Zeytin’ler nohut, fındık gibi olduğunda bir uygulama daha yapıyoruz” dedi.

Yeni dikimlerde zeytin gübreleme için ağaç başı 1-2 Kg. EkosolFarm Katı Solucan Gübresi uyguladıklarını ifade eden Sami Atlı, Sıvı da ise yapraktan 1 ton suya 5 kg. karıştırarak uyguladıklarını ifade etti.

SOLUCAN GÜBRESİ İLE FARK OLUYOR!

“Geliyorlar bizim bahçemizi geziyorlar, ‘Sami Abi, Sami Bey, sen bu zeytini nasıl büyüttün?’ diyorlar. ‘Bizimkinden daha farklı?’

Ben de söylüyorum, bu diyorum solucan gübresinin farkı. Sizden benim farklı attığım bir tek bu var diyorum.

Siz de kullanın diye söylüyorum yani.

Bu reklamını yapmak değil yani.

Canı gönülden söylemek.“

EKOSOLDEN MEMNUNUZ

Ekosol Tarım’la 5-6 yıldır çalıştıklarını ifade eden Sami Atlı, “Ciddi bir firma. Burada ürünü düzgün yapmak önemli. Gittik tesislerinde gördük, gezdik. O kültürde insanlar. Zaten babaları da çok eski bir ziraat mühendisi. Piyasada çok değişik ürünler var.” dedi.

GELENEKSEL TARIM ARTIK GERİDE KALDI

“Artık bir çok bitkinin genleriyle oynandı, yeni cinsler yaratıldı, toprağı, bitkiyi beslemek için bir çok ürünler çıktı. İhtiyaçlar çoğaldı ve verdiğiniz paraya karşı bir verim almanız gerekiyor. Bu işin temeli ekonomi. Yenilikleri devamlı takip etmek lazım.” dedi.

2006 yılında arazilerine ilk zeytin dikimlerini yaptıklarını belirten Sami Atlı, Tirilye (Gemlik Zeytini), Ayvalık-Edremit Zeytini, Domat ve Tekir (Kalamata) Zeytinlerden kurulmuş toplam 200 dönümde 6.000 – 7.000 civarında ağaçları olduğunu ifade etti.

ZEYTİNİN BAKIMINDA YAPMANIZ GEREKEN İŞLER VAR
Zeytin üreticiliğinin çok özen ve önem gerektirdiğini anlatan Sami Bey, “Zeytinin bakımında yapmanız gereken işler var. Bunlar da ekonomik gücünüz ve işleri zamanında yapılması.” derken, asıl güçlüğün hasattan sonra satım sırasında olduğunu ifade etti.

ZEYTİN SON 3 YILDIR ALTIN DÖNEMİNİ YAŞIYOR!

Son 3 yıldır emeklerinin karşılığını aldıklarını ifade eden Sami Atlı, “Seneye bakıp göreceğiz ama ağaçlarımıza bakmaya devam edeceğiz, bakmazsak kaybederiz!” dedi.

ARAZİMİ İŞLEMİYORUM! TOPRAK İŞLEMEYİ 6-7 YILDIR BIRAKTIM!

“İlk dikimlere başlamadan önce, Edremit Zeytincilik Enstitüsü Müdürü Mehmet Bey bize toprağı işlemeyin demişti. Otun faydası olduğunu anlatmıştı. Sadece biçilirse malç etkisi yapacağını, rutubeti muhafaza edeceğini, yağışın olduğu yerde kalacağını biz hep Zeytincilik Enstitüsünden öğrendik.” diyen Sami Atlı, bunun çok faydasını gördüklerini, toprağı işlemedikleri sadece biçip bıraktıklarını ifade ederken, zararlıların önce yumuşak olanları yediğini, ot bulamazsa ağacın tepesine çıktıklarını öğrendiklerini ifade etti.

EKOSOLFARM SOLUCAN GÜBRESİYLE 5-6 YIL ÖNCE TANIŞTIK

“Solucan biliyorsunuz toprakta çok çok istenen bir şey. Ben 5-6 yıl önce ilk olarak topraktan uyguladım. Toprağı çok güzel kabarttı. Ağacı da güzelleştirdi, yani ağaç canlı, iştahlı oldu, öyle soluk bir ağaç olmadı.

Sonra yapraktan uygulamaya başladık. Yapraktan genelde 2 uygulama yapıyoruz.

İlk uygulama çiçek öncesi, ondan sonra da Zeytin’ler nohut, fındık gibi olduğunda bir uygulama daha yapıyoruz” dedi.

Zeytin Gübreleme için yeni dikimlerde ağaç başı 1-2 Kg. EkosolFarm Katı Solucan Gübresi uyguladıklarını ifade eden Sami Atı, Sıvı da ise yapraktan 1 ton suya 5 litre. karıştırarak uyguladıklarını ifade etti.

SOLUCAN GÜBRESİ İLE FARK OLUYOR!

“Geliyorlar bizim bahçemizi geziyorlar, ‘Sami Abi, Sami Bey, sen bu zeytini nasıl büyüttün?’ diyorlar. ‘Bizimkinden daha farklı?’

Ben de söylüyorum, bu diyorum solucan gübresinin farkı. Sizden benim farklı attığım bir tek bu var diyorum.

Siz de kullanın diye söylüyorum yani.

Bu reklamını yapmak değil yani.

Canı gönülden söylemek.“

EKOSOLDEN MEMNUNUZ

Ekosol Tarım’la 5-6 yıldır çalıştıklarını ifade eden Sami Atlı, “Ciddi bir firma. Burada ürünü düzgün yapmak önemli. Gittik tesislerinde gördük, gezdik. O kültürde insanlar. Zaten babaları da çok eski bir ziraat mühendisi. Piyasada çok değişik ürünler var.” dedi.

ARILARA GÜVENMEDİK BALI KENDİMİZ YAPTIK DİYEN VAR!

Piyasada satılan ürünlerin üreticisine çok dikkat edilmesi gerektiğini ifade eden Sami Atlı, “Televizyonda görüyorsunuz, arılara güvenmedik kendimiz yaptık diyor adam, ondan sonra millet gidiyor ondan bal alıyor. Düşünebiliyor musunuz? Onun için bazı şeyleri alırken araştırmak lazım!” dedi.

Zeytin Gübreleme için daha fazlası:

ZEYTİN’DE EKOSOLFARM SOLUCAN GÜBRESİ

 

YOK YILINDA ZEYTİNDE TAM REKOLTE

ZEYTİN GÜBRELEME ÖNERİLERİ

 

 

Solucan Gübresi  ve Fiyatları için Tıklayınız.

Soluca Gübresi Satış EkosolShop
               Solucan Gübresi Satış EkosolShop

Daha Fazlası için tıklayınız:
Kırmızı Kaliforniya Solucanı / Eisenia Foetida
Solucan Gübresi Hakkında Bilgiler
Solucan Gübresi Satışı
EkosolFarm Ürünler
Solucan Gübresi Üretim Ünitesi
Belgelerimiz

ekosolfarm-solucan-gubresi

Bizi Takip Edin

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*